4t primaria
UNITAT 1. L’escala de do Temporalització: Setembre
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Distingir el compàs de 2, 3 i 4 pulsacions a partir de cançons conegudes i audicions treballades. |
Reconeix el compàs de 2, 3 i 4 pulsacions a partir de cançons conegudes i audicions treballades. |
Classificar cançons per l’inici tètic o anacrúsic. |
Distingeix l’inici tètic o anacrúsic. |
|
Reconéixer auditivament esquemes melòdics en l’àmbit de l’escala i per graus conjunts. |
Reconeix esquemes melòdics en l’àmbit de l’escala i per graus conjunts. |
|
Reconéixer el timbre dels instruments de vent metall i vent fusta. |
Identifica el timbre dels instruments de vent metall i vent fusta. |
|
INTERPRETACIÓ |
Entonar correctament l’escala de do. |
Entona correctament l’escala de do. |
Solfejar i cantar cançons en l’àmbit de l’escala. |
Solfeja i canta cançons en l’àmbit de l’escala. |
|
Fer exercicis de pulsació-accent a partir de cançons i audicions treballades. |
Acompanya amb els modes rítmics de cançons i audicions treballades. |
|
Acompanyar les cançons amb un ostinato rítmic mitjançant la percussió corporal. |
Acompanya les cançons amb un ostinato rítmic mitjançant la percussió corporal. |
|
Acompanyar les cançons amb instruments de percussió. |
Acompanya les cançons amb instruments de percussió. |
|
Fer exercicis de digitació amb la flauta dolça en l’àmbit mi-si. |
Fa, amb emissió i digitació correcta, exercicis de digitació amb la flauta dolça en l’àmbit mi-si. |
|
Adequar els gestos i els moviments amb i sense desplaçament, d’acord amb la dinàmica i l’agògica. |
Expressa adequadament amb el cos diferents versions d’una cançó amb variacions d’intensitat i velocitat. |
|
Interpretar amb la flauta dolça melodies i cançons en l’àmbit re-si. |
Interpreta adequadament amb la flauta dolça cançons i melodies amb la nota nova re-si. |
|
CREACIÓ |
Improvisar seqüències rítmiques de quatre pulsacions tètiques i anacrúsiques. |
Improvisa adequadament seqüències rítmiques de quatre pulsacions tètiques i anacrúsiques. |
Inventar ostinatos rítmics per acompanyar cançons conegudes. |
Inventa ostinatos rítmics per acompanyar cançons conegudes. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú
Continguts
L’escala de do.
Àmbit de la cançó.
Compàs i anacrusi (recordatori).
Els instruments de vent fusta i vent metall (recordatori).
Agògica i dinàmica del moviment.
Flauta dolça. Posició i digitació de la nota re.
Competències
Competència en comunicació lingüística
Comprendre un relat.
Competència social i ciutadana
Valorar el treball.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Identificar aspectes culturals bàsics.
Competència per a aprendre a aprendre
Ser conscient dels coneixements adquirits.
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Desenvolupar la confiança en si mateix i l’esperit de superació.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
4t primaria
UNITAT 2. Figures rítmiques Temporalització: octubre
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Reconéixer auditivament cèl·lules rítmiques amb figures de negra, silenci de negra, corxeres i semicorxeres. |
Reconeix auditivament cèl·lules rítmiques amb figures de negra, silenci de negra, corxeres i semicorxeres. |
Conéixer la forma cànon. |
Reconeix la forma cànon. |
|
Reconéixer el timbre dels instruments de corda fregada, polsada i percudida. |
Identifica el timbre dels instruments de corda fregada, polsada i percudida. |
|
INTERPRETACIÓ |
Interpretar cançons en la forma cànon. |
Interpreta cançons en la forma cànon. |
Aconseguir una pronunciació i una articulació correctes en cançons en altres llengües, com ara anglés i italià. |
Aconsegueix una pronunciació i una articulació correctes en cançons en altres llengües, com ara anglés i italià. |
|
Aconseguir una digitació correcta amb la posició de la nova nota re. |
Aconsegueix una digitació correcta amb la posició de la nova nota re. |
|
Aprendre la nova grafia del silenci de negra. |
Coneix la nova grafia del silenci de negra. |
|
Interpretar amb la flauta dolça les cançons «La Nit de Nadal» i «Tres i tres i tres». |
Interpreta amb la flauta, i amb correcta emissió de so i digitació, les cançons «La Nit de Nadal» i «Tres i tres i tres». |
|
CREACIÓ |
Improvisar seqüències rítmiques de quatre pulsacions amb negra, corxera, semicorxeres i silenci de negra. |
Improvisa seqüències rítmiques de quatre pulsacions amb negra, corxera, semicorxeres i silenci de negra. |
Improvisar nous ritmes per a cantar sèries melòdiques. |
Improvisa ritmes nous per a cantar sèries melòdiques. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del propi cos.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Continguts
Figures rítmiques.
Grafia del silenci de negra.
El cànon (recordatori).
Coneixement del nom i la forma dels instruments de la família de corda.
Reconeixement del timbre dels instruments de corda.
Competències
Competència en comunicació lingüística
Articular correctament paraules d’altres llengües.
Competència social i ciutadana
Valorar el treball.
Cooperar amb el grup en les elaboracions comunes.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Desenvolupar la iniciativa personal en l’àmbit de la salut pel que fa a l’oïda i l’aparell fonador.
Competència cultural i artística
Identificar aspectes musicals bàsics.
Conéixer obres populars.
Apreciar i valorar la música com a font d’enriquiment personal, com a gaudi i vehicle de convivència.
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Responsabilitzar-se de les pròpies accions.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
4t primaria
UNITAT 3. Silenci de corxera i corxera Temporalització: novembre i desembre
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Reconéixer auditivament esquemes rítmics tètics i anacrúsics a partir de quatre models utilitzant les figures rítmiques conegudes més el silenci de corxera i corxera. |
Reconeix auditivament esquemes rítmics tètics i anacrúsics a partir de quatre models utilitzant el silenci de corxera i corxera. |
Identificar cèl·lules que constitueixen un fragment melòdic. |
Identifica cèl·lules que constitueixen un fragment melòdic. |
|
Identificar el timbre de les famílies dels instruments de l’orquestra simfònica. |
Identifica el timbre de les famílies dels instruments de l’orquestra. |
|
Desenvolupar la capacitat de percepció i diferenciació tímbrica de les famílies de l’orquestra simfònica. |
Desenvolupa la capacitat de percepció i diferenciació tímbrica de les famílies de l’orquestra simfònica. |
|
Identificar el tema i les variacions. |
Identifica el tema i les variacions. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar les cançons «La lluna, la pruna» i «Al llit», amb començament anacrúsic de silenci de corxera i corxera. |
Solfeja cançons amb començament anacrúsic de silenci de corxera i corxera. |
Aconseguir una digitació correcta amb la posició de la nova nota do. |
Aconsegueix una digitació correcta amb la posició de la nova nota do. |
|
Interpretar amb la flauta les cançons «Chocolate, molinillo», «Arc de Sant Martí» i «Córtame un ramito verde». |
Interpreta correctament amb la flauta les cançons i les melodies proposades. |
|
Interpretar i ballar la dansa «Cercle circassià». |
Fa adequadament els moviments i el ball de la dansa. |
|
CREACIÓ |
Improvisar seqüències rítmiques de quatre pulsacions amb negra, corxeres, silenci de corxera i corxera i silenci de negra. |
Improvisa seqüències rítmiques de quatre pulsacions amb negra, corxeres, silenci de corxera i corxera i silenci de negra. |
Inventar frases rítmiques de 4 compassos, en compàs de 2 i de 3 pulsacions, amb començament anacrúsic de silenci de corxera i corxera. |
Inventa esquemes rítmics anacrúsics en compàs de 2 i de 3 pulsacions. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del propi cos.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
El silenci de corxera i corxera.
El timbre de les famílies instrumentals de l’orquestra.
L’orquestra simfònica: organització i distribució dels instruments.
El tema i les variacions.
El reconeixement auditiu de les famílies de l’orquestra simfònica.
La flauta dolça: la posició i la digitació de la nota do.
El desplaçament i els moviments amb lateralitat creuada.
Competències
Competència en comunicació lingüística
Llegir i comprendre un text.
Competència social i ciutadana
Valorar el treball.
Aportar idees per a un treball en grup desenvolupant habilitats socials necessàries per a treballar en equip.
Tractament de la informació i competència digital
Utilitzar el suport informàtic per a conéixer l’evolució i la configuració actual de l’orquestra simfònica.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Desenvolupar la creativitat.
Competència per a aprendre a aprendre
Conéixer i gestionar les pròpies capacitats.
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Prendre decisions: triar amb criteri propi.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
4t primaria
UNITAT 4. Re agut Temparalització: gener
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Reconéixer auditivament esquemes melòdics amb la nova nota, re agut. |
Reconeix auditivament esquemes melòdics amb la nova nota, re agut. |
Identificar el ritme d’un esquema melòdic. |
Identifica el ritme d’un esquema melòdic. |
|
Reconéixer el compàs de dues, tres i quatre pulsacions, a partir de fragments de música culta. |
Reconeix el compàs de dues, tres i quatre pulsacions, a partir de fragments de música culta. |
|
Identificar i ordenar els fragments d’una cançó coneguda. |
Identifica i ordena els fragments d’una cançó coneguda. |
|
Identificar un ostinato melòdic. |
Identifica un ostinato melòdic. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar cançons a dues veus. |
Solfeja i canta cançons a dues veus. |
Fer una birítmia individualment amb les mans. |
Fa una birítmia individualment amb les mans. |
|
Cantar la nadala «A Betlem me’n vull anar». |
Canta la nadala «A Betlem me’n vull anar». |
|
Reconéixer i escriure completant la sèrie dels intervals de tercera. |
Reconeix i escriu completant la sèrie dels intervals de tercera. |
|
Respondre amb moviment ordenat a música en compàs binari i ternari. |
Respon amb moviment ordenat a música en compàs binari i ternari. |
|
Interpretar amb la flauta i a dues veus la cançó «Els meus ànecs». |
Interpreta correctament amb la flauta i a dues veus la cançó «Els meus ànecs». |
|
CREACIÓ |
Inventar ostinatos melòdics de quatre pulsacions per a acompanyar cançons. |
Inventa ostinatos melòdics de quatre pulsacions per a acompanyar cançons. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
El re agut.
Interpretació de birítmies.
Cant a dues veus.
Ostinato melòdic.
Entonació de la sèrie d’intervals de tercera (ascendent).
Flauta dolça. Interpretació a dues veus.
Competències
Competència en comunicació lingüística
Articular correctament onomatopeies.
Competència social i ciutadana
Interpretar obres musicals davant d’un públic.
Aportar idees per a un treball en grup desenvolupant habilitats socials necessàries per a treballar en equip.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Desenvolupar la creativitat.
Conéixer obres populars.
Apreciar i valorar la música com a font d’enriquiment personal, com a gaudi i vehicle de convivència.
Competència per a aprendre a aprendre
Reflexionar sobre el treball fet per a descobrir els èxits aconseguits.
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Desenvolupar la confiança en si mateix i l’esperit de superació.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
4t primaria
UNITAT 5. Negra amb punt i corxera Temporalització: febrer
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Reconéixer esquemes rítmics amb la nova cèl·lula rítmica, negra amb punt i corxera. |
Reconeix esquemes rítmics amb la nova cèl·lula rítmica, negra amb punt i corxera. |
Identificar auditivament els matisos d’intensitat –p, f, mf i reguladors–. |
Identifica auditivament els matisos d’intensitat –p, f, mf i reguladors–. |
|
Identificar el compàs del minuet. |
Descobreix el compàs del minuet. |
|
Seguir el compàs del minuet sobre un musicograma. |
Segueix el compàs del minuet sobre un musicograma. |
|
Diferenciar melodies semblants a través del moviment. Forma AA’. |
Diferencia melodies semblants i les interpreta a través del moviment. Forma AA’. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar cançons en la nova cèl·lula rítmica, negra amb punt i corxera. |
Solfeja i canta cançons en la nova cèl·lula rítmica, negra amb punt i corxera. |
Solfejar un fragment melòdic, transformant el ritme –dues negres per negra amb punt i corxera. |
Solfeja un fragment melòdic, transformant el ritme –dues negres per negra amb punt i corxera. |
|
Reconéixer i ordenar el ritme dels compassos que formen una frase rítmica. |
Reconeix i ordena el ritme dels compassos que formen una frase rítmica. |
|
Descobrir i escriure el ritme d’una cançó coneguda amb el suport visual del text de la cançó. |
Descobreix i escriu el ritme d’una cançó coneguda amb el suport visual del text de la cançó. |
|
Relacionar grups rítmics amb la seua durada. |
Relaciona grups rítmics amb la seua durada. |
|
Cantar cançons tenint en compte els matisos d’intensitat. |
Canta les cançons proposades tenint en compte els matisos d’intensitat. |
|
Entonar correctament la sèrie descendent dels intervals de tercera i la seua preparació. |
Entona correctament la sèrie descendent dels intervals de tercera i la seua preparació. |
|
Interpretar amb la flauta dolça les cançons, en l’àmbit do-la, «Les catalinetes» i «Quan les oques». |
Interpreta amb bona sonoritat i digitació correcta les cançons proposades. |
|
CREACIÓ |
Inventar matisos d’intensitat per a cançons ja conegudes. |
Inventa matisos d’intensitat per a cançons ja conegudes. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Continguts
Negra amb punt i corxera.
Intensitat: forte, mezzoforte, piano i reguladors.
Interpretació de signes de dinàmica.
L’orquestra de cambra.
El minuet.
La forma AA’.
Competències
Competència en comunicació lingüística
Llegir i comprendre un text.
Competència social i ciutadana
Mostrar respecte i atenció davant de les manifestacions artístiques d’altres persones.
Aportar idees per a un treball en grup desenvolupant habilitats socials necessàries per a treballar en equip.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Conéixer els fonaments físics del so, les seues qualitats i la seua producció.
Tractament de la informació i competència digital
Utilitzar el suport informàtic per a conéixer l’evolució i la configuració actual de l’orquestra de cambra.
Competència cultural i artística
Identificar aspectes musicals bàsics.
Conéixer obres populars i d’autor.
Adquirir un llenguatge musical específic per a expressar idees, opinions i experiències.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
4t primaria
UNITAT 6. To i semitò Temporalització: març
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Reconéixer auditivament el to i el semitò. |
Reconeix auditivament el to i el semitò. |
Reconéixer el ritme d’un fragment melòdic. |
Reconeix i escriu el ritme d’un fragment melòdic. |
|
Escoltar i distingir interpretacions de distints tipus de cor. |
Escolta i distingeix interpretacions de distints tipus de cor. |
|
Seguir la pulsació i l’altura dels sons a partir d’un musicograma. |
Segueix la pulsació i l’altura dels sons a partir d’un musicograma. |
|
INTERPRETACIÓ |
Relacionar les distàncies de to i semitò amb les tecles del piano. |
Relaciona les distàncies de to i semitò amb les tecles del piano. |
Interpretar una birítmia en compàs de tres pulsacions i amb figures de negra, el seu silenci, corxeres i negra amb punt i corxera. |
Interpreta una birítmia en compàs de tres pulsacions i amb figures de negra, el seu silenci, corxeres i negra amb punt i corxera. |
|
Cantar i aprendre la cançó «Ya se murió el burro». |
Canta i aprén la cançó «Ya se murió el burro». |
|
Solfejar i cantar la cançó «La xata merenguera». |
Solfeja i canta la cançó «La xata merenguera». |
|
Descobrir i completar cançons a partir del començament. |
Descobreix i completa cançons a partir del començament. |
|
Interpretar a cànon amb la flauta les cançons «Frère Jacques» i «Cansat estic» amb la nova posició do’. |
Interpreta a cànon amb la flauta les cançons «Frère Jacques» i «Cansat estic» amb la nova posició do’. |
|
Afirmar la lateralitat creuada. |
Domina la lateralitat creuada. |
|
CREACIÓ |
Inventar sèries de to i semitò amb els instruments de làmines. |
Inventa sèries de to i semitò utilitzant els instruments de làmines. |
Valors transversals
Valoració del treball.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del propi cos.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
To i semitò.
El teclat del piano.
El cor. Tipus de cor.
Competències
Competència en comunicació lingüística
Articular correctament paraules.
Interpretar codis visuals.
Competència social i ciutadana
Mostrar respecte i atenció davant de les manifestacions artístiques d’altres persones.
Cooperar amb el grup en les elaboracions comunes.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Desenvolupar-se adequadament, amb autonomia i iniciativa personal, en l’àmbit de la salut pel que fa a l’oïda, l’aparell fonador i el propi cos com a instrument d’interpretació i expressió musical.
Tractament de la informació i competència digital
Buscar informació i transmetre-la.
Resoldre activitats interactives.
Competència cultural i artística
Conéixer obres populars i d’autor.
Apreciar i valorar la música com a font d’enriquiment personal, com a gaudi i vehicle de convivència.
Adquirir un llenguatge musical específic per a expressar idees, opinions i experiències.
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Responsabilitzar-se de les pròpies accions.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
4t primaria
UNITAT 7. Mi agut Temporalització: abril
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Classificar les veus humanes segons l’altura: soprano, contralt, tenor i baix. |
Classifica les veus humanes segons l’altura: soprano, contralt, tenor i baix. |
Distingir els tipus de veu que sonen simultàniament en duos. |
Distingeix els tipus de veu que sonen simultàniament en duos. |
|
Descobrir les notes que falten en un fragment d’àmbit sol-mi’. |
Descobreix les notes que falten en un fragment d’àmbit sol-mi’. |
|
Descobrir el compàs d’una dansa. |
Descobreix el compàs d’una dansa. |
|
Classificar les veus humanes: soprano, contralt, tenor i baix. |
Classifica les veus humanes: soprano, contralt, tenor i baix. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar cançons amb l’element rítmic de la lligadura de prolongació. |
Solfeja i canta cançons amb l’element rítmic de la lligadura de prolongació. |
Solfejar i cantar cançons en l’àmbit sol-mi agut. |
Solfeja i canta cançons en l’àmbit sol-mi agut. |
|
Interpretar una cançó a dues veus, a distància de tercera. |
Interpreta una cançó a dues veus, a distància de tercera. |
|
Fer els moviments i les passes d’una dansa. |
Fa els moviments i les passes d’una dansa. |
|
Ordenar els fragments d’una cançó ja coneguda. |
Ordena els fragments d’una cançó ja coneguda. |
|
Fer moviments i passes al ritme de vals. |
Fa adequadament els moviments i desplaçaments al ritme de vals. |
|
Fer exercicis de digitació amb la nova posició del do agut. |
Fa correctament els exercicis de digitació proposats. |
|
Interpretar amb la flauta les cançons «Els apatxes» i «Cucú, cantaba la rana». |
Interpreta amb una digitació correcta i amb una bona qualitat del so les cançons proposades. |
|
CREACIÓ |
Inventar un fragment melòdic a partir d’un ritme donat. |
Inventa un fragment melòdic a partir d’un ritme donat. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del propi cos.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
Mi agut.
La lligadura de prolongació.
La veu humana: identificació i classificació.
Adequació del moviment i desplaçament al ritme de tres pulsacions.
Competències
Competència en comunicació lingüística
Desenvolupar capacitats relacionades amb la parla: les intencions comunicatives i l’atenció de la veu.
Competència social i ciutadana
Mostrar respecte i atenció davant de les manifestacions artístiques d’altres persones.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Desenvolupar-se adequadament, amb autonomia i iniciativa personal, en l’àmbit de la salut pel que fa a l’oïda, l’aparell fonador i el propi cos com a instrument d’interpretació i expressió musical.
Tractament de la informació i competència digital
Buscar informació i transmetre-la.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Desenvolupar la creativitat.
Conéixer obres populars i d’autor.
Desenvolupar la sensibilitat i el sentit estètic per a comprendre i valorar el cant, els instruments o el moviment, per a gaudir-ne.
Competència per a aprendre a aprendre
Motivar-se per a aprendre: gestionar la pròpia capacitat d’observació i concentració.
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Prendre decisions: triar amb criteri propi.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
4t primaria
UNITAT 8. Corxera i dues semicorxeres Temporalització: maig
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Reconéixer esquemes rítmics amb la nova cèl·lula rítmica, corxera i dues semicorxeres. |
Reconeix esquemes rítmics amb la nova cèl·lula rítmica, corxera i dues semicorxeres. |
Reconéixer esquemes ritmicomelòdics en l’àmbit sol-mi’. |
Reconeix esquemes melòdics en l’àmbit sol-mi’. |
|
Identificar auditivament les indicacions de velocitat, adagio, andante i allegro de fragments musicals de música culta. |
Identifica auditivament les indicacions de velocitat, adagio, andante i allegro en fragments musicals de música culta. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar la cançó «Fuego, carbón, maquinista» amb la cèl·lula rítmica de corxera i dues semicorxeres. |
Solfeja i canta la cançó «Fuego, carbón, maquinista» amb la cèl·lula rítmica de corxera i dues semicorxeres. |
Solfejar i cantar la cançó «La malamanya», amb les indicacions de repetició de primera i segona casella. |
Solfeja i canta la cançó «La malamanya» amb les indicacions de repetició de primera i segona casella. |
|
Cantar i aprendre la cançó «Tia Joliverda». |
Canta i sap la cançó «Tia Joliverda». |
|
Relacionar figures i cèl·lules rítmiques amb la durada i amb el nom. |
Relaciona figures i cèl·lules rítmiques amb la durada i amb el nom. |
|
Entonar i memoritzar la sèrie ascendent dels intervals de quarta i la seua preparació. |
Entona i memoritza la sèrie ascendent dels intervals de quarta i la seua preparació. |
|
Desenvolupar la coordinació audiomotora en funció de l’agògica del moviment. |
Mostra destresa en la coordinació audiomotora en funció de l’agògica del moviment. |
|
Interpretar amb la flauta les cançons «La flor de la Cantuta», «Cànon del rellotge» i «Els ocells han arribat». |
Interpreta adequadament amb la flauta les cançons «La flor de la Cantuta», «Cànon del rellotge» i «Els ocells han arribat». |
|
CREACIÓ |
Inventar fragments rítmics de quatre compassos en compàs de dues pulsacions i utilitzant les figures de negra i el seu silenci, parella de corxeres, quatre semicorxeres i corxera i dues semicorxeres. |
Inventa fragments rítmics de quatre compassos en compàs de dues pulsacions i utilitzant les figures de negra i el seu silenci, parella de corxeres, quatre semicorxeres i corxera i dues semicorxeres. |
Inventar diferents ritmes de quatre pulsacions per a solfejar la sèrie ascendent dels intervals de quarta i la seua preparació. |
Inventa diferents ritmes de quatre pulsacions per a solfejar la sèrie ascendent dels intervals de quarta i la seua preparació. |
|
Improvisar moviments i desplaçaments, d’acord amb la velocitat del tempo: adagio, andante i allegro. |
Fa improvisacions de moviments i desplaçaments, d’acord amb la velocitat del tempo: adagio, andante i allegro. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal
Cura i higiene del propi cos.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
Corxera i dues semicorxeres.
Graus de velocitat: adagio, andante i allegro.
Modes rítmics: pols, accent, ritme i subdivisió.
Competències
Competència en comunicació lingüística
Desenvolupar capacitats relacionades amb la parla, les seues intencions comunicatives i l’atenció de la veu.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons.
Desenvolupar la creativitat.
Identificar aspectes musicals bàsics.
Conéixer obres populars i d’autor.
Apreciar i valorar la música com a font d’enriquiment personal, com a gaudi i vehicle de convivència.
Competència per a aprendre a aprendre
Motivar-se per a aprendre: gestionar la pròpia capacitat d’observació i concentració.
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Desenvolupar la confiança en si mateix i l’esperit de superació.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
4t primaria
UNITAT 9. Si greu Temporalització: juny
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Reconéixer esquemes melòdics de quatre pulsacions amb el si,. |
Reconeix esquemes melòdics de quatre pulsacions amb el si,. |
Descobrir el ritme d’un fragment melòdic. |
Descobreix el ritme d’un fragment melòdic. |
|
Identificar la forma d’un rondó. |
Identifica la forma d’un rondó. |
|
Identificar el timbre de les famílies dels instruments de vent metall, corda i dels timbals. |
Identifica el timbre de les famílies dels instruments de vent metall, corda i dels timbals. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar la cançó «Enmig del riu» amb la nova nota si. |
Solfeja i canta la cançó «Enmig del riu» amb la nova nota si. |
Aprendre l’entonació de la sèrie descendent dels intervals de quarta. |
Aprén l’entonació de la sèrie descendent dels intervals de quarta. |
|
Acompanyar la dansa «La magrana» amb els instruments de petita percussió. |
Acompanya la dansa «La magrana» amb els instruments de petita percussió. |
|
Ballar la dansa valenciana «La magrana». |
Balla la dansa valenciana «La magrana». |
|
Solfejar i cantar la cançó «Pa en gron». |
Solfeja i canta la cançó «Pa en gron». |
|
Entonar i memoritzar la sèrie descendent dels intervals de quarta i la seua preparació. |
Entona i memoritza la sèrie descendent dels intervals de quarta i la seua preparació. |
|
Identificar i escriure la forma d’un rondó. |
Identifica i escriu la forma d’un rondó. |
|
Reconéixer el timbre de les famílies dels instruments de vent metall, corda i dels timbals, en un rondó. |
Reconeix el timbre de les famílies dels instruments de vent metall, corda i dels timbals, en un rondó. |
|
Interpretar amb la flauta dolça les cançons en l’àmbit de l’escala: «Tin ton», «Totes les notes». I, a cànon, la cançó «Heu sentit el rossinyol». |
Interpreta amb la flauta dolça les cançons en l’àmbit de l’escala: «Tin ton», «Totes les notes». I, a cànon, la cançó «Heu sentit el rossinyol». |
|
CREACIÓ |
Inventar un rondó rítmic, forma ABACA. Cada frase amb quatre compassos de dues pulsacions. |
Inventa un rondó rítmic, forma ABACA. Cada frase amb quatre compassos de dues pulsacions. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del propi cos.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
Si greu.
Entonació de la sèrie descendent dels intervals de quarta.
La forma rondó.
Competències bàsiques
Competència en comunicació lingüística
Articular correctament paraules.
Desenvolupar capacitats relacionades amb la parla: les seues intencions comunicatives i l’atenció de la veu.
Competència social i ciutadana
Mostrar respecte i atenció davant de les manifestacions artístiques d’altres persones.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Protegir la pròpia salut individual i col·lectiva com a element clau de la qualitat de vida de les persones.
Tractament de la informació i competència digital
Buscar informació i transmetre-la.
Aprendre a treballar sobre el llibre digital.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Conéixer obres populars i d’autor.
Desenvolupar la sensibilitat i el sentit estètic per a comprendre, valorar i gaudir amb el cant, els instruments o el moviment.
Adquirir un llenguatge musical específic per a expressar idees, opinions i experiències.
Competència per a aprendre a aprendre
Motivar-se per a aprendre: gestionar la pròpia capacitat d’observació i concentració.
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Desenvolupar la confiança en si mateix i l’esperit de superació.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça