MESURES D'ATENCIÓ A L'ALUMNAT AMB NECESSITAT
ESPECÍFICA DE SUPORT EDUCATIU O AMB NECESSITA
DE COMPENSACIÓ EDUCATIVA.
La diversitat a l’aula es manifesta de diferents formes:
– Diversitat cultural motivada per l’origen geogràfic o bé determinada per
l’entorn socioeconòmic.
– Diversitat d’interessos, amb alumnes amb interés evident per la Música.
– Diversitat propiciada per diferents graus d’aptituds o capacitats.
– Presència a l’aula d’alumnat amb algun tipus de discapacitat física o psíquica.
– En referència la major i cada vegada més creixent presència d’alumnat d’altres països es fa indispensable un procés de compensació dels aspectes culturals i lingüístics de la nostra cultura com també, una major col·laboració amb les famílies. No podem obviar
la tradició cultural heretada dels seus països d’origen en aquest tipus d’alumnes i, per això, des d’una disciplina com és la música, hem de facilitar un camp d’acció el més
ampli i respectuós possible.
La programació arreplega una sèrie de possibilitats diversificades, tant individuals com
col·lectives, amb diferents graus de dificultat, encara que, sens dubte, serà el
mestre l’encarregat d’adaptar les estratègies d’ensenyança en cada cas.
Per això, la majoria de les peces musicals o dels exercicis instrumentals es creen per a interpretar-los amb diferents nivells de dificultat. Açò permet una interpretació adaptada a cada grup, i al mateix temps, una distribució de papers segons les habilitats individuals de l’alumnat.