martes

ELEMENTS TRANSVERSALS

 

ELEMENTS TRANSVERSALS

És innegable el fet que la Música és un element clau que contribueix al

desenvolupament de l’intel·lecte gràcies a la seua consideració com a ciència i art, i que té uns indubtables efectes emocionals i afectius que influeixen en l’expressió personal i en la relació amb els altres.

Per això és necessari arreplegar una sèrie d’idees implementades dins d’uns paràmetres musicals que complementen el desenvolupament de l’equilibri personal i la formació d’hàbits d’escolta, tolerància i respecte cap als altres i capa l’entorn.

Aquestes qualitats intrínseques de la pràctica i el coneixement de la música

es concreten de la manera següent en els eixos transversals del Currículum:


a) Foment de la lectura.


L ́àrea d'educació artística: música contribueix al foment de la lectura com el reste

de les àrees, així com l ́expressió oral.

És fonamental transmetre als alumnes l'entusiasme suficient per a aconseguir fer lectors capaços i motivadors.

Des de música ho potenciem:

- A través de la cançó: fent un a lectura general i després rítmica de la mateixa, per a passar després a la seua interpretació i entonació.

- Llegint les informacions adients al llenguatge musical i les dades de les èpoques i compositors musicals.

- Recitació de contes musicals.


b) Comunicació audiovisual.


Les tecnologies de la informació i la comunicació al treball de l ́aula ha de ser una ferramenta periòdica en les activitats d ́ensenyança i aprenentatge de música, així com un instrument per explorar, analitzar, i intercanviat informació.

En l ́aula de informàtica, i dels programes adequats digitalitzats en la pissarra digital, eixample, www.aprend música.com, els alumnes, descobreixen els diferents elements musicals, a través del joc.


c) Emprenedoria.


Dins de la competència cultural i artística, la música afavoreix la autonomía i iniciativa personal:

- Elecció de recursos segons les intencions.

- Revisió constant de l ́assolit

- La creativitat


d) Educació Cívica i Constitucional.


Dins de la competència social i ciutadana, la música afavoreix el treball en

equip(Interpretació/creació):

- Cooperació

- Assumir responsabilitats

- Seguiment de normes i instruccions

- Cura i conservació de materials i instruments

- Aplicació de tècniques concretes

- Utilització d'espais de manera apropiada

- Actituds de: respecte, aceptació i enteniment.