ELEMENTS TRANSVERSALS
És innegable el fet que la Música és un element clau que contribueix al
desenvolupament de l’intel·lecte gràcies a la seua consideració com a ciència i art, i que té uns indubtables efectes emocionals i afectius que influeixen en l’expressió personal i en la relació amb els altres.
Per això és necessari arreplegar una sèrie d’idees implementades dins d’uns paràmetres musicals que complementen el desenvolupament de l’equilibri personal i la formació d’hàbits d’escolta, tolerància i respecte cap als altres i capa l’entorn.
Aquestes qualitats intrínseques de la pràctica i el coneixement de la música
es concreten de la manera següent en els eixos transversals del Currículum:
a) Foment de la lectura.
L ́àrea d'educació artística: música contribueix al foment de la lectura com el reste
de les àrees, així com l ́expressió oral.
És fonamental transmetre als alumnes l'entusiasme suficient per a aconseguir fer lectors capaços i motivadors.
Des de música ho potenciem:
- A través de la cançó: fent un a lectura general i després rítmica de la mateixa, per a passar després a la seua interpretació i entonació.
- Llegint les informacions adients al llenguatge musical i les dades de les èpoques i compositors musicals.
- Recitació de contes musicals.
b) Comunicació audiovisual.
Les tecnologies de la informació i la comunicació al treball de l ́aula ha de ser una ferramenta periòdica en les activitats d ́ensenyança i aprenentatge de música, així com un instrument per explorar, analitzar, i intercanviat informació.
En l ́aula de informàtica, i dels programes adequats digitalitzats en la pissarra digital, eixample, www.aprend música.com, els alumnes, descobreixen els diferents elements musicals, a través del joc.
c) Emprenedoria.
Dins de la competència cultural i artística, la música afavoreix la autonomía i iniciativa personal:
- Elecció de recursos segons les intencions.
- Revisió constant de l ́assolit
- La creativitat
d) Educació Cívica i Constitucional.
Dins de la competència social i ciutadana, la música afavoreix el treball en
equip(Interpretació/creació):
- Cooperació
- Assumir responsabilitats
- Seguiment de normes i instruccions
- Cura i conservació de materials i instruments
- Aplicació de tècniques concretes
- Utilització d'espais de manera apropiada
- Actituds de: respecte, aceptació i enteniment.