UNITATS DIDÀCTIQUES
EDUCACIÓ MUSICAL
3er curs de primaria
3er primaria
UNITAT 1. La clau de sol Temporalització: setembre
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Descobrir el compàs de 2 i 3 pulsacions a partir de cançons conegudes. |
Identifica el compàs de 2 i de 3 pulsacions en cançons treballades amb anterioritat. |
Reconéixer esquemes melòdics en l’àmbit do-sol. |
Identifica diferents models en l’àmbit del pentacord. |
|
Reconéixer la interpretació d’un ostinato rítmic. |
Identifica un ostinato rítmic en una cançó. |
|
Reconéixer el timbre de l’oboé entre d’altres instruments de vent fusta. |
Identifica el timbre de l’oboé, entre altres instruments. |
|
Desenvolupar la capacitat de percepció i diferenciació tímbrica. |
Augmenta la capacitat de discriminar timbres d’instruments. |
|
INTERPRETACIÓ |
Conéixer la grafia i significat de la clau de sol. |
Elabora correctament la grafia i col·locació de la clau de sol en el pentagrama. |
Solfejar i cantar cançons en l’àmbit do-la, en compàs de 2 i de 3 pulsacions. |
Entona adequadament les cançons proposades. |
|
Acompanyar cançons amb ostinato rítmics. |
Interpreta un ostinato rítmic senzill, alhora que canta una cançó. |
|
Seguir i mantenir la pulsació d’un fragment de música culta, sobre un musicograma. |
Manté la pulsació d’un fragment musical sobre un musicograma. |
|
Fer exercicis per a una col·locació correcta del cos i de les mans per a tocar la flauta. |
Adopta una postura corporal adequada per a la interpretació amb la flauta. |
|
Fer exercicis d’emissió del so d’una col·locació correcta del cos i de les mans per a tocar la flauta. |
Aconsegueix un so adequat, suau i adient a les característiques de la flauta. |
|
Interpretar amb la flauta les cançons: «Melodia del si» i «Din, din, don». |
Interpreta adequadament les melodies i cançons proposades. |
|
Potenciar l’adaptació al grup i fomentar el treball en comú. |
Participa amb interés en les activitats col·lectives. |
|
CREACIÓ |
Inventar ostinato rítmics. |
Crea ostinato rítmics senzills per a l’acompanyament de cançons i melodies. |
Desenvolupar l’expressió corporal a partir d’un fragment de música culta. |
Participa activament en la improvisació de moviments i desplaçaments. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Atenció als altres companys i al mestre.
La cooperació com a eina d’èxit personal.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Continguts
La clau de sol.
El compàs de 2 i 3 pulsacions.
Ostinato rítmic.
Els instruments de vent fusta: l’oboé.
Desplaçament en fila per parelles.
Improvisació de coreografies senzilles.
Competències
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Interpretar codis escrits, orals i visuals.
Competència social i ciutadana
Interpretar obres musicals davant de públic.
Cooperar amb el grup en les elaboracions comunes i escoltar.
Tractament de la informació i competència digital
Resoldre activitats interactives.
Aprendre a treballar amb el llibre digital.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Desenvolupar la creativitat.
Identificar aspectes musicals bàsics.
Desenvolupar la sensibilitat i el sentit estètic per a comprendre, valorar i gaudir amb el cant, els instruments o el moviment.
Competència d’aprendre a aprendre
Ser conscient dels coneixements adquirits.
Autonomia i iniciativa personal
Desenvolupar la confiança en u mateix i l’esperit de superació.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
3er primaria
UNITAT 2. La nota més alta: do agut Temporalització: octubre i novembre
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Identificar l’altura de la nova nota, do agut, entre les ja conegudes. |
Identifica el so de la nota do agut. |
Descobrir el començament tètic o anacrúsic a partir de cançons conegudes. |
Reconeix el començament tètic/anacrúsic a partir de cançons. |
|
Descobrir el ritme d’una cançó coneguda amb el suport de la lletra. |
Determina i escriu el ritme d’una cançó coneguda, amb l’ajuda del text. |
|
Reconéixer el timbre dels diferents instruments de làmines de l’orquestra escolar. |
Identifica el timbre del carilló, xilòfon i metal·lòfon. |
|
Desenvolupar la capacitat de percepció i diferenciació tímbrica. |
Augmenta la capacitat de discriminar timbres d’instruments. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar cançons en l’àmbit do-do’: «Sonen les trompetes», «Així fan, fan, fan», «Cu cú cantaba la rana», «Els apatxes». |
Solfeja amb ritme i entonació adequada les cançons proposades. |
Acompanyar la cançó «Els apatxes» amb instruments de làmines. |
Fa adequadament l’acompanyament pentatònic, forma ABACA DA, amb instruments de làmines. |
|
Interpretar melodies i exercicis amb la nota la i les cançons: «Una señora» i «Doña Cotifina». |
Té una postura corporal i de les mans adequada en les interpretacions amb la flauta dolça. |
|
Fer exercicis d’emissió del so amb la flauta. |
S’esforça a aconseguir una emissió correcta del so amb la flauta. |
|
Desenvolupar l’expressió corporal. |
Fa de bon grat i amb interés els exercicis d’expressió corporal. |
|
CREACIÓ |
Inventar ostinati rítmics. |
Crea ostinati rítmics senzills amb negra i silenci de negra. |
Improvisar fragments de huit compassos amb els instruments de làmines. |
Fa improvisacions de 8 compassos. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i per la cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del propi cos.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Continguts
El do agut.
La plica en les notes agudes.
L’anacrusi.
Els instruments de làmines: carilló, xilòfon i metal·lòfon.
Representació amb moviment de la melodia.
Competències
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Llegir i comprendre un text.
Interpretar codis escrits, orals i visuals.
Competència social i ciutadana
Valorar el treball.
Mostrar respecte i atenció davant de les manifestacions artístiques d’altres persones.
Tractament de la informació i competència digital
Fer activitats interactives.
Aprendre a treballar sobre el llibre digital.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Desenvolupar-se adequadament, amb autonomia i iniciativa personal, en l’àmbit de la salut pel que fa a l’oïda, l’aparell fonador i el cos com a instrument d’interpretació i expressió musical.
Competència cultural i artística
Interpretar cançons i melodies.
Apreciar i valorar la música com a font d’enriquiment personal, com a gaudi i vehicle de convivència.
Adquirir un llenguatge musical específic per a expressar idees, opinions i experiències.
Autonomia i iniciativa personal
Desenvolupar la confiança en u mateix i l’esperit de superació.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
3er primaria
UNITAT 3. Les més curtes: les semicorxeres Temporalització: decembre
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Identificar auditivament la cèl·lula rítmica de 4 semicorxeres en un esquema. |
Identifica la pulsació en què sonen semicorxeres. |
Reconéixer esquemes rítmics amb figures de negra, silenci de negra, corxeres i semicorxeres. |
Identifica esquemes rítmics amb negra, corxera i semicorxera. |
|
Reconéixer esquemes melòdics en l’àmbit mi, do’. |
Reconeix models melòdics en l’àmbit mi, do’. |
|
Identificar el timbre i les característiques sonores de l’arpa. |
Identifica el timbre de l’arpa, d’entre altres instruments de corda. |
|
Seguir la pulsació d’un fragment de música, a partir d’un musicograma. |
Segueix i manté la pulsació sobre un musicograma. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar cançons en l’àmbit do, do’, amb negres, corxeres i semicorxeres. |
Solfeja i entona adequadament les cançons proposades. |
Identificar visualment l’arpa i les seues parts. |
Coneix les característiques de l’arpa i n’anomena les parts. |
|
Aprendre la cançó «A la voreta del mar». |
Aprén i canta «A la voreta del mar». |
|
Interpretar cançons amb la flauta utilitzant les notes si, la, sol i les cançons «Vicentet, Vicentot» i «Caragol». |
Interpreta cançons i melodies de l’àmbit si, la, sol, amb la flauta. |
|
Desenvolupar la capacitat espaciotemporal. |
Balla adequadament les parts i els pasos de la dansa «Zemer Atik» d’Israel. |
|
Desenvolupar la coordinació audiomotora. |
Mostra una resposta corporal adequada a un estimul sonor determinat. |
|
CREACIÓ |
Inventar ostinato rítmics per a acompanyar cançons. |
Inventa ostinato senzills i els interpreta alhora que canta. |
Inventar dramatitzacions per a la cançó «A la voreta del mar». |
Crea paisatges i situacions per a escenificar la cançó. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
Les semicorxeres.
L’arpa.
Alternança de desplaçament en cercle i en fila.
Dibuix amb desplaçament de figures.
Competències
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Llegir i comprendre un text.
Articular paraules correctament.
Interpretar codis escrits, orals i visuals.
Competència social i ciutadana
Mostrar respecte i atenció davant de les manifestacions artístiques d’altres persones.
Interpretar obres musicals davant de públic.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Desenvolupar-se adequadament, amb autonomia i iniciativa personal en l’àmbit de la salut pel que fa a l’oïda, l’aparell fonador i el cos com a instrument d’interpretació i expressió musical.
Tractament de la informació i competència digital
Resoldre activitats interactives.
Aprendre a treballar sobre el llibre digital.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Competència cultural i artística
Conéixer obres populars i d’autor.
Desenvolupar la sensibilitat i el sentit estètic per a comprendre, valorar i gaudir amb el cant, els instruments o el moviment.
Adquirir un llenguatge musical específic per a expressar idees, opinions i experiències.
Competència d’aprendre a aprendre
Motivar-se per a aprendre: gestionar la capacitat d’observació i concentració.
Autonomia i iniciativa personal
Responsabilitzar-se de les accions pròpies.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
3er primaria
UNITAT 4. La festa del ritme: negra, corxeres i semicorxeres
Temporalització: gener
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Identificar auditivament i escriure el ritme de fragments de cançons conegudes, amb el suport de la lletra. |
Identifica i escriu el ritme de cançons conegudes. |
Descobrir i escriure el ritme d’un fragment melòdic. |
Reconeix el ritme d’un fragment , amb el suport de la melodia. |
|
Relacionar dibuix, durada i nom de les figures i cèl·lules rítmiques treballades. |
Relaciona correctament dibuix, durada i nom dels elements rítmics treballats. |
|
Descobrir i escriure la melodia de cançons conegudes amb suport de la figuració rítmica i a partir del seu començament. |
Identifica i escriu les notes de la melodia, amb el suport de la figuració rítmica en cançons ja treballades. |
|
Identificar el timbre del contrabaix. |
Identifica el timbre del contrabaix entre altres instruments de corda. |
|
Seguir els compassos d’un fragment de música a partir d’un musicograma. |
Manté i segueix la pulsació i marca els compassos sobre un musicograma. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar cançons amb negres, corxeres i semicorxeres. |
Solfeja i entona adequadament les cançons. |
Identificar visualment el contrabaix i les seues parts. |
Coneix les característiques i les parts del contrabaix. |
|
Aprendre la cançó «Ani Kuni» i «Baix d’una penyeta». |
Aprén i entona correctament les cançons. |
|
Interpretar amb la flauta les cançons en l’àmbit sol-mi. “Gori-Gori”, “Sol sol mi”. |
Interpreta adequadament les cançons proposades. |
|
Desenvolupar la capacitat d’anàlisi formal (forma ABA). |
Fa adequadament les moviments i desplaçaments proposats per a cadascuna de les frases. |
|
CREACIÓ |
Inventar esquemes rítmics de 4 pulsacions, utilitzant negres, corxeres i semicorxeres. |
Interpreta adequadament les seues invencions d’acord amb els elements rítmics que ha utilitzat. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
L’atenció als altres.
La cooperació com a eina d’èxit personal.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
Negra, corxeres i semicorxeres.
Representació de la forma ABA amb moviments i desplaçament en compàs de 3, a partir d’una audició de música culta.
El contrabaix.
Competències
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Interpretar codis escrits, orals i visuals.
Desenvolupar capacitats relacionades amb la parla: les intencions comunicatives i l’atenció de la veu.
Competència social i ciutadana
Mostrar respecte i atenció davant de les manifestacions artístiques d’altres persones.
Cooperar i escoltar amb el grup en les elaboracions comunes.
Competència en el coneixement i la interacció amb el mon físic
Desenvolupar-se adequadament, amb autonomia i iniciativa personal en l’àmbit de la salut pel que fa a l’oïda, l’aparell fonador i el cos com a instrument d’interpretació i expressió musical.
Tractament de la informació i competència digital
Resoldre activitats interactives.
Aprendre a treballar sobre el llibre digital.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Competència cultural i artística
Conéixer obres populars i d’autor.
Desenvolupar la sensibilitat i el sentit estètic per a comprendre i valorar el cant, els instruments o el moviment i gaudir-hi.
Competència d’aprendre a aprendre
Conéixer i gestionar les pròpies capacitats.
Motivar-se per a aprendre: gestionar la capacitat d’observació i concentració.
Autonomia i iniciativa personal
Responsabilitzar-se de les accions fetes.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
3er primaria
UNITAT 5. Amb el si, ja en som huit Temporalització: febrer
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Identificar l’altura de la nota nova, si, entre les ja conegudes. |
Identifica el so de la nota si, entre els altres sons de l’escala. |
Identificar auditivament i escriure el ritme d’un fragment d’una cançó coneguda, amb el suport de la lletra. |
Identifica el ritme del fragment d’una cançó i l’escriu. |
|
Identificar i ordenar el ritme de compassos que configuren un fragment rítmic. |
Identifica i ordena el ritme dels compassos i construeix la frase rítmica que ha escoltat. |
|
Reconéixer esquemes melòdics en l’àmbit sol-do’. |
Reconeix models melòdics en l’àmbit sol-do’. |
|
Identificar el timbre de l’orgue. |
Identifica el timbre de l’orgue entre altres instruments treballats en altres cursos. |
|
Seguir la música d’un fragment a partir d’un musicograma. |
Manté i segueix la pulsació en un musicograma. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar cançons amb l’àmbit do-do’: «Serra serrador» i «Totes les monges». |
Solfeja i entona les cançons proposades. |
Acompanyar cançons amb ostinatos rítmics. |
Interpreta les cançons acompanyant-les amb ostinatos rítmics senzills. |
|
Identificar visualment l’orgue. |
Reconeix les característiques de l’orgue i les seues parts. |
|
Aprendre la cançó «Jo sóc un pobre músic». |
Sap la cançó «Jo sóc un pobre músic». |
|
Interpretar amb la flauta melodies en l’àmbit sol-mi i la cançó «Uni-dori-teri». |
Interpreta adequadament amb la flauta les melodies proposades. |
|
Controlar l’energia i la velocitat en el moviment. |
Adequa els gestos i moviments a la intensitat i velocitat de la música. |
|
CREACIÓ |
Inventar ostinatos rítmics. |
Mostra interés en la improvisació i invenció de rítmes senzills. |
Improvisar gestos i moviments per a una cançó determinada. |
Mostra originalitat en la improvisació de gestos i moviments per a una música. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i la cura d’altres éssers vius.
Valoració del treball.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Continguts
El si.
L’orgue.
Agògica i dinàmica del moviment.
Competències
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Articular correctament paraules.
Interpretar codis escrits, orals i visuals.
Competència social i ciutadana
Valorar el treball.
Aportar idees per a un treball en grup desenvolupant habilitats socials necessàries per a treballar en equip.
Tractament de la informació i competència digital
Resoldre activitats interactives.
Aprendre a treballar sobre el llibre digital.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Conéixer obres populars i d’autor.
Desenvolupar la sensibilitat i el sentit estètic per a comprendre i valorar el cant, els instruments o el moviment i gaudir-hi.
Competència d’aprendre a aprendre
Motivar-se per a aprendre: gestionar la capacitat d’observació i concentració.
Autonomia i iniciativa personal
Responsabilitzar-se de les accions fetes.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
3er primaria
UNITAT 6. Pugem l’escala del do Temporalització març
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Descobrir el ritme d’un fragment. |
Identifica i escriu el ritme d’un fragment rítmic. |
Identificar el timbre del fagot. |
Identifica el timbre del fagot i les seues característiques. |
|
Seguir els compassos d’un fragment de música culta a partir d’un musicograma. |
Segueix i manté la pulsació a partir dels dibuixos d’un musicograma. |
|
Identificar auditivament, en un fragment musical, els compassos en què hi ha semicorxeres. |
Reconeix les pulsacions en què sonen semicorxeres. |
|
Identificar instruments de vent fusta (clarinet, fagot, oboé i flauta travessera) pel timbre. |
Reconeix i distingeix el timbre dels instruments de vent fusta. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar la cançó «Totes les notes». |
Solfeja i entona la cançó «Totes les notes». |
Cantar sèries de notes en l’àmbit de l’escala. |
Aprén i entona sèries de notes en l’àmbit de l’escala. |
|
Cantar la sèrie ascendentment i descendentment dels intervals de segona, en l’àmbit de l’escala. |
Aprén de memòria i entona els intervals de segona, ascendentment i descendentment. |
|
Identificar visualment el fagot i les seues parts. |
Reconeix el fagot i en coneix les parts. |
|
Aprendre la cançó «Ara arriba Carnestoltes». |
Sap la cançó «Ara arriba Carnestoltes». |
|
Interpretar amb la flauta melodies en l’àmbit sol-mi-la, i la cançó «Margarita». |
Interpreta amb la flauta melodies i exercicis i la cançó «Margarita». |
|
Potenciar l’afirmació de la lateralitat. |
Distingeix els moviments i desplaçaments laterals. |
|
CREACIÓ |
Inventar moviments i desplaçaments per a la cançó «Ara arriba Carnestoltes». |
Mostra interés i participa en la invenció de coreografies per a la cançó «Ara arriba Carnestoltes». |
Valors transversals
Valoració del treball.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del cos.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
L’escala de do.
Les corxeres separades.
El fagot.
Competències
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Interpretar codis escrits, orals i visuals.
Desenvolupar capacitats relacionades amb la parla: les intencions comunicatives i l’atenció de la veu.
Competència social i ciutadana
Mostrar respecte i atenció davant de les manifestacions artístiques d’altres persones.
Aportar idees per a un treball en grup desenvolupant habilitats socials necessàries per a treballar en equip.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Valorar el cos com a instrument de manifestació artística.
Tractament de la informació i competència digital
Resoldre activitats interactives.
Aprendre a treballar sobre el llibre digital.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Desenvolupar la creativitat.
Conéixer obres populars i d’autor.
Apreciar i valorar la música com a font d’enriquiment personal, com a gaudi i vehicle de convivència.
Adquirir un llenguatge musical específic per a expressar idees, opinions i experiències.
Competència d’aprendre a aprendre
Conéixer i gestionar les pròpies capacitats.
Autonomia i iniciativa personal
Prendre decisions: triar amb criteri propi.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
3er primaria
UNITAT 7. El gran compàs: el compàs de 4 Temporalització: abril
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Descobrir el ritme d’un fragment melòdic. |
Identifica i escriu el ritme proposat. |
Identificar el títol d’una cançó, completar la música i escriure la lletra. |
Identifica i completa una cançó a partir del començament. |
|
Identificar el timbre de la viola. |
Reconeix el timbre i les característiques sonores de la viola. |
|
Identificar auditivament fragments musicals, solista-orquestra, amb el suport d’un musicograma. |
Ordena fragments musicals semblants en funció de la instrumentació (solista amb acompanyament-tutti orquestra). |
|
Descobrir el compàs d’un fragment d’una obra de música culta. |
Reconeix el compàs d’un fragment de música culta enregistrada. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar la cançó «La flor de la cantuta». |
Solfeja amb entonació i ritme la cançó. |
Solfejar i cantar la cançó «Baixant de la Font del Gat». |
Solfeja amb entonació i ritme la cançó. |
|
Identificar visualment la viola i les seues parts. |
Reconeix la viola entre altres instruments de corda fregada. |
|
Desenvolupar la coordinació audiomotora. |
Identifica i assigna un moviment amb desplaçament, distint segons la interpretació solista-orquestra, combinat amb dues frases musicals distintes, A i B. |
|
Desenvolupar la coordinació espaciotemporal. |
Fa els moviments proposats de la dansa «Pera Stous Pera Kampous». |
|
Interpretar amb la flauta melodies en l’àmbit sol-mi-la i la cançó «Cent donzelles» i «A la cadireta». |
Interpreta les cançons proposades amb ritme, melodia i bona sonoritat. |
|
CREACIÓ |
Inventar esquemes rítmics de 2, 3 i 4 pulsacions, utilitzant les figures i cèl·lules rítmiques conegudes. |
Estructura adequadament ritmes en compàs de 2, 3 i 4 pulsacions. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del cos.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
El compàs de 4.
La redona.
La viola.
Competències
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Llegir i comprendre un text.
Desenvolupar capacitats relacionades amb la parla: les intencions comunicatives i l’atenció de la veu.
Competència social i ciutadana
Cooperar i escoltar en les elaboracions comunes.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Millorar les condicions de vida pròpia i dels altres.
Tractament de la informació i competència digital
Resoldre activitats interactives.
Aprendre a treballar sobre el llibre digital.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Desenvolupar la creativitat
Conéixer obres populars i d’autor.
Apreciar i valorar la música com a font d’enriquiment personal, com a gaudi i vehicle de convivència.
Autonomia i iniciativa personal
Responsabilitzar-se de les accions fetes.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
3er primaria
UNITAT 8. Cantem i ballem el cànon Temporalització: maig
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Identificar esquemes rítmics que configuren un fragment rítmic de quatre compassos. |
Identifica els esquemes rítmics que configuren la frase rítmica. |
Reconéixer fragments melòdics a partir de les notes de l’arpegi de do. |
Reconeix diferents models melòdics amb l’arpegi de do. |
|
Identificar el timbre dels timbals. |
Reconeix el timbre dels timbals entre altres instruments de percussió. |
|
Seguir frases musicals a partir d’un musicograma. |
Segueix adequadament el musicograma i distingeix les diverses frases musicals. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar les cançons «Cansat estic», «Heu sentit el rossinyol» i «Les ones». |
Solfeja i entona les cançons proposades. |
Cantar la sèrie ascendent i descendent de la preparació als intervals de tercera. |
Entona i memoritza la preparació dels intervals de tercera. |
|
Interpretar un cànon rítmic, amb desplaçament i sense, utilitzant les figures de negra, corxera i blanca. |
Du a terme adequadament els ritmes i desplaçaments proposats. |
|
Cantar a cànon «Cansat estic». |
Interpreta adequadament el cànon a tres o quatre veus. |
|
Aprendre la cançó «La Tarara». |
Aprén la interpretació d’aquesta cançó i hi participa. |
|
Identificar visualment els timbals. |
Reconeix visualment els timbals, distingint-los d’altres instruments de percussió. |
|
Interpretar melodies i exercicis amb la flauta en l’àmbit sol-mi-la-fa (cançó «Si la barqueta»). |
Interpreta, amb una adequada digitació i qualitat de so, les melodies proposades. |
|
Interpretar un cànon amb moviment per a la cançó «Fra Jeroni». |
Adequa els moviments en la realització del cànon vocal i rítmic. |
|
CREACIÓ |
Inventar ritmes per a cantar la sèrie ascendent i descendent de preparació als intervals de tercera. |
Inventa ritmes i interpreta amb aquests ritmes la sèrie ascendent i descendent de la preparació als intervals de tercera. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i la cura d’altres éssers vius.
Atenció als altres.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del cos.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Valoració del treball comú.
Continguts
El cànon.
Da Capo (D.C.) a Fine.
Els timbals.
Competències
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Interpretar codis escrits, orals i visuals.
Competència social i ciutadana
Mostrar respecte i atenció davant de les manifestacions artístiques d’altres persones.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Valorar el cos com a instrument de manifestació artística.
Tractament de la informació i competència digital
Resoldre activitats interactives.
Aprendre a treballar sobre el llibre digital.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Conéixer obres populars i d’autor.
Desenvolupar la sensibilitat i el sentit estètic per a comprendre i valorar el cant, els instruments o el moviment i gaudir-hi.
Adquirir un llenguatge musical específic per a expressar idees, opinions i experiències.
Competència d’aprendre a aprendre
Motivar-se per a aprendre: gestionar la capacitat d’observació i concentració.
Autonomia i iniciativa personal
Desenvolupar la confiança en u mateix i l’esperit de superació.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça
3er primaria
UNITAT 9. El calderó mana parar Temporalització: juny
Objectius i criteris d’avaluació
|
OBJECTIUS |
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTA |
Identificar auditivament el calderó en fragments melòdics. |
Identifica auditivament sons amb calderó. |
Ordenar compassos d’un fragment d’una cançó coneguda. |
Solfeja i canta interiorment compassos d’un fragment d’una cançó i els ordena correctament. |
|
Identificar el timbre dels instruments de la família de corda: violí, viola, violoncel i contrabaix. |
Identifica les característiques sonores dels instruments de corda fregada. |
|
INTERPRETACIÓ |
Solfejar i cantar la cançó «Pote, pote, pan». |
Solfeja adequadament la cançó, interpretant les indicacions del calderó. |
Cantar a cànon la cançó «Riure, riure». |
Interpreta a cànon a dues, tres i quatre veus la cançó «Riure, riure». |
|
Solfejar, cantar i escriure la preparació de la sèrie dels intervals de tercera, amb un ritme proposat. |
Solfeja i canta correctament la preparació de la sèrie dels intervals de tercera. |
|
Aprendre la cançó «La pastoreta» i fer el ball proposat en la interpretació. |
Canta la cançó i fa adequadament el moviment en la interpretació. |
|
Cantar i fer, amb expressió, els gestos que acompanyen la cançó «Pupu hinuhinu». |
Interpreta, amb expressió, el cant i els gestos de la cançó. |
|
Interpretar amb la flauta melodies i exercicis en l’àmbit sol-mi-la-fa i les cançons «Al milano qué le dan» i «Parotet». |
Fa els exercicis i les cançons proposades amb l’adequat control de l’emissió del so, postura corporal i digitació adequada. |
|
CREACIÓ |
Inventar començaments tètics i anacrúsics amb pulsació forta en compassos de dos i de tres pulsacions. |
Proposa adequadament començaments tètics i anacrúsics en compassos de dos i de tres. |
Inventar ritmes utilitzant les figures de blanca, negra, corxera i semicorxera. |
Inventa esquemes rítmics amb sentit musical. |
|
Crear nous motius rítmics per a la interpretació de la preparació de la sèrie dels intervals de tercera. |
Proposa motius rítmics per a la interpretació d’una melodia. |
|
Proposar, per grups, gestos i moviments adequats a una melodia. |
Col·labora amb el grup per a fer una proposta de moviment i gestos adequada a una cançó. |
|
Improvisar gestos i moviments per a escenificar la cançó «Riure, riure». |
Participa en la improvisació. |
Valors transversals
Respecte pel medi ambient i cura d’altres éssers vius.
Cooperació com a eina d’èxit personal.
Cura i higiene del cos.
Coneixement de l’entorn immediat a través de cançons.
Potenciació i desenvolupament de la creativitat.
Satisfacció pel treball ben fet.
Continguts
El calderó.
Invenció d’una coreografia senzilla.
Competències
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Llegir i comprendre un text.
Competència social i ciutadana
Interpretar obres musicals davant d’un públic.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Millorar les condicions de vida pròpia i dels altres.
Tractament de la informació i competència digital
Resoldre activitats interactives.
Aprendre a treballar sobre el llibre digital.
Afavorir l’accés a imatges, vídeos o enregistraments.
Competència cultural i artística
Conéixer i apreciar cançons pròpies del nostre entorn cultural.
Identificar aspectes musicals bàsics.
Desenvolupar la sensibilitat i el sentit estètic per a comprendre i valorar el cant, els instruments o el moviment i gaudir-hi.
Adquirir un llenguatge musical específic per a expressar idees, opinions i experiències.
Autonomia i iniciativa personal
Responsabilitzar-se de les accions fetes.
Recursos i materials
USB de recursos sonors i videos
Jocs musicals
Fitxes preparades per la mestra
Instruments de petita percussió escolar
Flauta dolça