INTRODUCCIÓ.
Justificació de la programació.
El llenguatge musical ha d'estar present en l'educació primària per a desenrotllar hàbits i experiències de comunicació ja iniciats en l'educació infantil.
S'utilitzen codis i procediments específics però també interactuen amb els altres llenguatges con el verbal i el corporal. Tot açò permet al alumnat explorar, conéixer i comunicar-se a través d'este llenguatge i desenrotllar-se emocionalment.
També es important destacar els aspectes socials i organitzatius que aporta el treball en grup, perquè el resultat de l'esforç comú tinga la qualitat suficient.
Els alumnes ha de conéixer i utilitzar les possibilitats que aporten les tecnologies de la informació i la comunicació al desenrotllament musical.
Hem de tindre en compte l'amplia tradició musical a la Comunitat Valenciana i l'escola a de nodrir-se d'esta herència rebuda i continuar avançant en la consecució de nous aprenentatges que afavorisquen l'enriquiment personal de l'alumnat.
La presència de la música en l'entramat social valencià representa un dels trets característics i de més tradició a la nostra comunitat. Este ric context sonor suposa un important fet diferencial que ha de tindre un reflex adequat en l'ensenyança obligatòria.
L'escola ha d'aprofitar i contribuir al manteniment del patrimoni sociocultural comú i gaudir de la música.