6é curs de Primaria
Bloc 1: Escolta
1.- Reconeixement auditiu de diversos instruments de cada família orquestral.
2.- Reconeixement visual d’alguns instruments electrònics i d’altres cultures.
3.- Identificació i reconeixement auditiu dels matisos dinàmics: ff-f-mf-mp-p-pp.
4.-Audició de música coral de diferents estils i èpoques.
5.- Audició de peces interpretades per solistes, cor i orquestra.
6.- Valoració del silenci com a element indispensable per a l’exercici de l’atenció durant l’audició musical.
7.- Identificació d’agressions acústiques de l’entorn i contribució activa a la seua disminució i al benestar personal i col·lectiu.
8- Audició d’obres contemporànies o fragments de timbres i ritmes complexos.
9.- Audició i identificació de canvis de tempo: accelerando i ritardando.
10.-Audició d’exemples d’obres amb canvis de compàs i melodies de divers caràcter expressiu.
11.- Audició i identificació d’alguns matisos d’articulació: legato i staccato
12.-Acords majors i menors. Audició de cançons acompanyades de diversos estils i amb acords de major complexitat
13.-Seguiment de la forma a través de musicogrames i partitures corresponents al nivell.
14.- Introducció i coda: audició d’exemples i identificació.
15.- Audició i reconeixement d’una selecció de peces musicals de distints gèneres, estils i autors, des de l’edat mitjana fins al segle XXI.
16.- Audició i reconeixement d’una selecció de peces de música espanyola.
17.- Interés per l’audició i comentari, amb actitud oberta, d’obres musicals de distints estils i cultures, en especialles de l’època contemporània.
18.- Valoració i interés per altres gèneres com el flamenc i eljazz, relacionant-los amb l’entorn social en què sorgixen i es desenrotllen.
19.-Interés per participar en tot tipus d’actuacions musicals en viu: festivals, concerts, representacions teatrals (musicals, òperes).
20.- Diferenciació i valoració de les funcions socials de la música: festes, cerimònies, himnes, ritus, ball audiovisuals.
21.- Seleccionar i organitzar la informació de fonts variades, contrastant la seua fiabilitat.
22.-Busca, visualització i reproducció multimèdia per mitjà de ferramentes digitals, aplicant estratègies de filtrat senzilles en dispositius TIC.
23.- Respecte per les llicències d’ús, modificació i distribució de continguts reutilitzats generats per altres.
24.- Anàlisi d’informació verbal i no verbal d’exposicions, descripcions, instruccions, conferències breus, i textos orals en què s’expressen opinions i preferències (debats)
25.- Escolta activa, incorporant les intervencions dels altres i respectant els sentiments i el contingut del discurs de l’interlocutor.
26.- Esforç, força de voluntat. Constància i hàbits de treball. Capacitat de concentració. Regulació de la perseverança, flexibilitat, control de l’ansietat i incertesa i capacitat d’automotivació abans, durant i després del procés d’aprenentatge. Resiliència, superació
d’obstacles i fracassos. Aprenentatge autònom. Ús d’estratègies d’aprenentatge cooperatiu i per projectes.
27.- Obtenció i ús eficaç d’informació. Busca d’orientació o ajuda quan es necessita de forma precisa.
28.- Camps semàntics per a ampliar i consolidar la terminologia específica de l’àrea.
Bloc 2: La interpretació musical
1.- Cura i millora de la tècnica vocal per a aconseguir una expressió vocal ajustada.
2.- Exercicis diversos d’articulació i vocalització per a millorar la ressonància i projecció
de la veu.
3.- Interpretació d’obres vocals buscant una precisió en l’execució.
4.- Interpretació d’obres vocals a 3 veus.
5.- Creació de peces musicals i acompanyaments vocals a partir de l’ús de l’escala, així com dels coneixements rítmics i melòdics treballats en el nivell.
6.- Adaptació de textos a la melodia d’obres musicals conegudes, i creació de melodies a partir de textos diversos.
7.- Gravació de la música vocal interpretada en l’aula i comentari, i valoració del procés i del resultat.
8.- Interés per les aportacions pròpies en les situacions d’interpretació i creació vocal.
9.- Avaluació dels processos expressius i dels resultats deles produccions musicals per a buscar la millora d'estos.
10.- Perseverança en la pràctica instrumental per a millorarla interpretació del repertori estudiat, buscant una major precisió en l’execució.
11.- Interpretació d’obres amb la flauta ampliant al registre agut, cuidant el fraseig i l’articulació.
12.- Creació d’acompanyaments instrumentals a partir d’acords de tònica, dominant i subdominant, per a melodies conegudes.
13.- Creació de peces musicals instrumentals buscant varietat expressiva.
14.- Construcció d’instruments senzills amb objectes d’ús quotidià o amb material de reciclatge.
15.- Gravació de la música interpretada en l’aula. Comentari i valoració del resultat obtingut.
16.- Interés per les aportacions pròpies en les situacions d’interpretació i creació instrumental.
17.- Avaluació dels processos expressius i dels resultats deles produccions musicals per a buscar la millora d'estos.
18.- Tipus de format d’àudio digital sense comprimir (WAV) i comprimits (OGG i MP3).
19.- Utilització d’un programa d’edició d’àudio per a experimentar amb els diferents formats, aplicar-lo en sonoritzacions i creacions i compartir el resultat amb altres companys.
20.- Utilització d’aplicacions educatives per a la creació i improvisació musicals.
21.- Creació d’acompanyaments senzills utilitzant un seqüenciador.
22.- Respecte i aplicació de les normes que regulen la propietat intel·lectual.
23.- Desenrotllament de projectes en equip, transformant idees en accions. Presa de decisions, calibrant oportunitats i riscos. Sentit del treball en una tasca complexa que afecta diverses persones.
24.- Estimulació de l’entusiasme per les perspectives i els objectius compartits. Sensibilitat i comprensió dels punts de vista dels altres. Busca del consens i el suport dels altres.
25.- Planificació, organització i gestió de projectes individuals o col·lectius. Ús d’estratègies de supervisió. Selecció d’informació tècnica i de materials. Presa de decisions i calibratge d’oportunitats i riscos. Selecció de
solucions originals als problemes. Transformació d’idees en accions.
26.- Selecció de criteris per a avaluar un projecte i un producte amb ajuda de guies. Reconeixement i aprenentatge dels propis errors. Millora del producte i del procés després de l'avaluació.
Bloc 3: La música, el moviment i la dansa
1.- Interpretació amb execució precisa de danses tradicionals del món.
2.- Investigació sobre les danses que es ballen en l’entorni que han perdurat al llarg del temps.
3.- Creació de coreografies grupals de manera individual amb tots els elements del llenguatge musical treballats i amb músiques d’estils variats.
4.- Valoració de la importància de la dansa en la continuïtat transgeneracional.