martes

AVALUACIÓ 6é

 

6é curs de Primaria


ESCOLTA


1.- Identificar auditivament diversos instruments de l’orquestra, i visualment alguns instruments electrònics id’altres cultures, així com canvis dinàmics des del ff al pp, valorant els efectes perniciosos de les agressions acústiques, contribuint activament a la seua disminució.

2.- Analitzar l’organització d’obres musicals senzilles identificant auditivament canvis de tempo, legato i staccato, i descobrir cadències i acords en acompanyaments, així com introduccions i xicotetes codes, utilitzant el llenguatge musical adequat.

3 .- Reconèixer i valorar exemples de totes les etapes de la música occidental, participant en diversos tipus de representacions musicals, i mostrar interés i respecte a l’expressar opinions sobre “altres músiques” i cultures, valorant la riquesa que aporten al patrimoni

comú.

4 .- Buscar, seleccionar i organitzar informació, amb supervisió, en diferents mitjans de forma contrastada sobre el so, la seua edició i sobre diferents manifestacions musicals.

5.- Captar el sentit global i analitzar de forma crítica textos orals, deduint el significat de paraules pel context i extraient conclusions, participar en debats, col·loquis i exposicions adoptant els diferents rols i utilitzant el diàleg per a resoldre conflictes interpersonals exposant de forma organitzada el seu discurs i utilitzant un llenguatge no discriminatori

6.- Interpretar les demandes de les tasques d’aprenentatge, mantindre la concentració mentre les realitza, mostrar perseverança i flexibilitat davant dels reptes i dificultats, esforçant-se i mantenint la calma i la motivació, intentant resoldre els dubtes pels seus

mitjans fent-se preguntes i buscant ajuda si la necessita.


7.- Interpretar i utilitzar el vocabulari de l’àrea del nivell educatiu per a analitzar i intercanviar informacions amb altres alumnes o amb els adults, explicar el procés i avaluar el resultat dels seus aprenentatges i dels dels companys, fer propostes raonades per a millorar-les i presentar el treball en públic.


INTERPRETACIÓ MUSICAL


1.- Interpretar peces vocals ajustant la tècnica vocal a l’expressió musical, i improvisar i crear cançons a partir de textos, així com adaptar textos propis a melodies conegudes, valorant els processos i els resultats per a buscar la millora d'estos.

2 .- Interpretar amb precisió el repertori adquirit i crear acompanyaments i peces musicals d’expressivitat variada, així com iniciar-se en la construcció d’instruments amb objectes d’ús quotidià o material de reciclatge, avaluant els processos i els resultats per a buscar la millora d'estos.

3.- Crear produccions musicals, acompanyaments i sonoritzacions senzilles utilitzant programari lliure amb dispositius electrònics i dispositius mòbils, i compartir el resultat amb altres companys, aprofitant els recursos que oferixen les TIC.

4 .- Actuar de manera eficaç en equips de treball, participant en la planificació de metes comunes, prenent decisions raonades, responsabilitzant-se del seu rol i la seua tasca, fent propostes valuoses, reconeixent el treball alié i animant els altres membres del grup, utilitzant el diàleg igualitari per a resoldre conflictes i discrepàncies.

5 .- Planificar la realització d’un producte o una tasca establint metes, proposar un pla ordenat d’accions per a aconseguir-les, seleccionar els materials i estimar el temps per a cada pas, adaptant-lo davant dels canvis i imprevistos, avaluar el procés i la qualitat del producte final amb ajuda de guies per a l’observació detallant-ne les millores realitzades.


MÚSICA, MOVIMENT I DANSA


1.- Interpretar danses del món i crear coreografies grupals pròpies, de manera individual, amb els elements del llenguatge musical i amb músiques i estils variats, així com investigar les danses de l’entorn per a valorar la seua importància en la continuïtat transgeneracional.